2011-08-24

Magyar klasszikusok - Kabos Gyula: A kölcsönkért kastély



Először nehezen vettem rá magamat, hogy megnézzem a fekete-fehér filmet. Lassú is és Magyar is és régi is. Ez volt a szemüveg amivel mégis végig ültetem magamat a mozin. Nem bántam meg.

Egy Mikszáth regénybe éreztem magamat, egyszerű emberi fordulatok, csavarok, élcek és persze nótázás.

Nem kell nagyokat gondolni a film alatt, könnyed és nyugtató. Egy olyan világot mutat be, amit mi nem éltünk esetleg csak hallottunk nagyinktól.  No, ezt a milliót telibe találta a Kölcsönkért kastély film meg a további Kabos filmek.

Kabos Gyula az egyik színész…ügyes, jópofa és tehetséges fazon. Nem túldicsérni akarom a magyar örökségünk szirmait de van ami mükszik, ami mulattató és tanulságos is. Van amit ügyesen összehoztak.

Egy rövid eszmefuttatás. Lehet nem releváns az üzenet és idejétmúlt a film, csak azért mert manapság nincs báró és föld és kastély a trendünk élén ne címkézz túl hamar. Ma senki nem gondolkodik a film fogalomtárával az tény. Ennek ellenére nem új a dolog a posztmodern, mert mi is hasonlóan tájékozódunk, a mi szavaink valóban különbözőek, de ma is hasonló a helyzetünk ahhoz, amit a film mutat be. A mi kortárs szavaink manedzser és ingatlan és 5 csillagos all inclusive nyaralás. Ma ezek után nyomul az ember, valahol ügyesen csalja, motiválja és kápráztatja; ügyesen csal, motivál és kápráztat minket.

A szókészlet és a világ más de a humor mégis hasonlít. Nevetni lehet, a mosoly híd, tőlünk visszafele a régiek fele. Ez egy ki morzsa volt adalékba és valóban örültem a mozinak ezért még inkább.

Forrás: http://www.imdb.com/title/tt0029099/